مرکز مشاوره

مراکز مشاوره ژنتیک

مرکز مشاوره ژنتیک

مرکز مشاوره ژنتیک اطمینان خاطری از جهت ازدواجی مطمئن و داشتن فرزندانی سالم به زوجین خواهد داد و با توجه به مشکلات ژنتیکی کنونی حضور و مراجعه به مشاور ژنتیک ضروری به نظر می رسد. مشاوره ژنتیک در کلیه مراحل زندگی حائز اهمیت است، اما تقسیم بندی زیر متداول می باشد و در مرکز مشاوره ژنتیک خدمات زیر ارائه می شود.

مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج

این نوع مشاوره که بیشتر در کشور ما مرسوم است، به کسانی پیشنهاد می شود که قصد ازدواج فامیلی را داشته و نیز نگران ابتلای کودک آینده خود به بیماری ژنتیکی هستند.

مشاوره ازدواج های خویشاوندی

ازدواج خویشاوندی، نوعی از ازدواج است که درآن زوجین با یکدیگر نزدیکی فامیلی داشته و دارای ژن های یکسان هستند. درحال حاضر بیماری موروثی بیشماری کشف شده اند که می توانند از راه به ارث رسیدن ژن های یکسان از والدین، کودکان را مبتلا سازند. این تهدید در وصلت های خویشاوندی به علت وجود ژنهای یکسان حادتر بوده اما بدان معنا نیست که در ازدواج های غیرخویشاوندی هیچ تهدیدی برای آینده کودکان وجود نداشته باشد، بلکه درصد خطر کم تر خواهد بود.

تست جنسی ، مرکز مشاوره ایران ، مرکز روانشناسی ایران، مشاوره شغلی آنلاین، مرکز مشاوره خانواده ، نوروفیدبک چیست ، تست تفاهم زن و شوهر

مشاوره هنگام زایمان و بارداری

به کسانی داده می شود که قصد بارداری دارند و نگران سلامت فرزند آینده خود می باشند. مانند بارداری های زیر ۱۸ و بالای ۳۵ سال، داشتن سابقه فرزند مبتلا به بیماری ژنتیکی، نگرانی از بابت ابتلای کودک خود به بیماری ژنتیکی، درگیری یکی از والدین با یک بیماری ژنتیکی،پیشینه سقط مکرر یا ناباروری.

مشاوره و تخمین خطر ابتلا به معلولیت وجود سوابق پیشین از ابتلاء به ناتوانی در فرد یا فامیل ها می تواند دلیلی برای نگرانی والدین و مراجعه آنان جهت تشخیص علل معلولیت، ناتوانی و یا محاسبه میزان خطر تکرار معلولیت در فرزندان باشد. با حضور در مرکز مشاوره ژنتیک نگرانی خود را برطرف نمایید.

شماره های تماس 01

منبع: e-teb.com


صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

administrator

مقالات مرتبط

9 نظرات

  • فاطمه , فوریه 23, 2016 @ 11:49 ب.ظ

    سلام . من یه عمه داشتم که در ۴۰ سالگی فوت شد . اون خدا بیامرز قدکوتاه بود یعنی رشد قدی در کودکی متوقف شده بود . میخواستم بپرسم ای مشکل در فرزندان من یا برادرانم پیش نخواد آمد؟

    • راهنما , فوریه 24, 2016 @ 1:25 ق.ظ

      بر اساس تحقیقات جدید ژن‌های کوتاهی قامت و نیز ریسک بیشتر بروز التهاب مفاصل استخوان با هم ارتباط دارند. به نقل از نیچر ژنتیک، تیمی ‌بین المللی از محققان علم ژنتیک با مطالعه روی ?? هزار مورد آزمودنی به ژن‌هایی دست یافتند که به التهاب مفاصل استخوانی مربوط می‌شود و می‌تواند نقش کوچکی در تعیین قد انسان ایفا کند…

      بنا بر یافته‌های این گروه تحقیقاتی، این ژن‌ها در ناحیه‌ای از ژنوم انسانی یافت می‌شوند که فعالیت ژن مربوط به فاکتور ? تمایز رشد را کنترل می‌کند که پروتیین مرتبط با رشد و توسعه غضروف است. جهش‌های نادر در این ژن به اختلالات رشد استخوانی و جهش‌های معمول تر آن به استعداد بروز ورم مفاصل در لگن و زانوها در جمعیت‌هایی از اروپا و آسیا در ارتباط بود. به گفته دانشمندان، گونه‌های مشترکی که آنها شناسایی کرده‌اند، به هر دو مورد کوتاهی قامت و نیز ریسک بیشتر بروز التهاب مفاصل استخوان مربوط می‌شوند.

      یافته‌های دانشمندان حاکی از ارتباطی میان مبنای ژنتیکی بلندی قد و التهاب مفاصل استخوانی است که به طور بالقوه عامل میانجی و تاثیرگذار تغییر و دگرگونی در رشد استخوان و رشد بدن به شمار می‌رود.

      به اعتقاد دانشمندان، چون این جهش‌ها مسوول تنها درصد کمی‌از وراثت قامت انسان هستند، برای داشتن تصویر کاملی از آن به پژوهش‌های بیشتری در این خصوص لازم است. هرچند بلندی قد انسان تحت تاثیر رژیم غذایی و محیط پیش از تولد نیز واقع می‌شود ولی ژن‌ها تا ۸۰ درصد مسوول میزان بلند قد شدن ما هستند.

      یافته‌ها نشان می‌دهند ژن فاکتور ۵ تمایز رشد و ژن تازه یافته اچ.ام.جی.ای ۲ کمتر از یک درصد مسوول کل نوسان قامت انسان هستند. ژن فاکتور ۵ تمایز رشد با احتساب میانگین اختلاف قدی حدود ۴ میلی‌متر و دامنه‌ای بین ۳ تا ۱۴ میلی‌متر و دارا بودن یک یا دو نسخه از متغیر قد بلندی به جمعیت مورد آزمایش محققان مربوط می‌شود.

      تفاوت‌های موجود با جنسیت، وزن یا شاخص کل بدن ارتباطی نداشت. دانشمندان معتقدند بسیاری از متغیرهای وراثتی مربوط به بلندی قامت، احتمالا تنها اثرات کوچکی خواهند داشت و نتایج بهتر مستلزم بررسی نمونه‌های خیلی بیشتری در این زمینه است.

      حدود ۲۱ میلیون نفر تنها در آمریکا مبتلا به ورم مفاصل استخوان هستند که با تاثیر بر غضروف‌ها، موجب تباهی وضعیت مفصل شده و بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود.

      یافته‌های محققان نشان می‌دهد این جهش ژنی با کاهش سنتز پروتیین فاکتور ۵ و سهم کمتر غضروف در مفاصل ستون فقرات و اندام‌ها موجب کاهش مختصر قد و همچنین آسیب‌پذیری بیشتر نسبت به ورم مفاصل می‌شود.

      • نیاز , ژوئن 4, 2016 @ 5:03 ب.ظ

        سلام می خواستم یک شماره برام اس ام اس کنید که با مشاوره ژنتیک تماس داشته باشم

        • راهنما , ژوئن 4, 2016 @ 9:49 ب.ظ

          در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
          دفتر قیطریه:
          ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸ خط ویژه
          دفتر سعادت آباد:
          ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه
          دفتر شریعتی:
          ۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵ خط ویژه

  • shahab , آگوست 20, 2016 @ 2:21 ب.ظ

    سلام . لطفا شماره تماس مرکز مشاوره ژنتیک کرمانشاه رو برام بفرستید. باتشکر

    • راهنما , آگوست 20, 2016 @ 2:25 ب.ظ

      در این مورد اطلاعی نداریم

  • ایمان , ژانویه 3, 2017 @ 11:46 ب.ظ

    سلام
    ببخشید میشه بفرمائید هزینه حدودی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج چقدر هست؟

    • راهنما , ژانویه 6, 2017 @ 12:52 ق.ظ

      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      ۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

  • مسعود , مارس 30, 2017 @ 10:56 ق.ظ

    بنام مهربان ترین
    سلام بنده یک پسر ۲۵ساله می خواهم ازدواج کنم اما دو چار دو بیماری خاص هستم اولی شکاف کام شدید است که مادر زاد بود و عمه مادرم دوچار این مورد بود او لب شکری داشت ولی دکتر گفت که ارثی است . و دو بیماری صرع بزرگ که سال ۱۳۸۴ دوچار این بیماری شودم واین بیماری ارثی نبوده و من اولین نفر هستم . ایا امکان این وجود دارد که در اینده بچه هام دو چار این بیماری شوند. سپاسگزارم از شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.